Tuesday, August 12, 2014

Kenapa saya memilih Set Bersalin NR

Assalamualaikum..

Alhamdulillah...saya telah selamat melahirkan anak ke 3 saya pada 27hb April 2014 yang lepas, dan ini kali ke 2 saya berpantang dengan menggunakan Set Bersalin NR.. Buat masa ni, bagi saya, Set Bersalin NR yang terbaik. Sebab bau herbanya memang tulen!- ini sebab pertama saya mencuba Set Bersalin NR, jatuh cinta pandang pertama dengan set ni. dan set ni simple dan mudah. Hanya ada 6 item sahaja dalam set ni, tetapi berkesan!

Ok, item utama yang paling penting dalam Set Bersalin NR ni ialah Phytonatal. Satu botol tu ada 90 biji. Jika tidak sembelit dengan teruk, hanya perlu makan 2 biji sehari selepas makan.So, boleh tahan 45 hari. Antara fungsi Phytonatal ni ialah melawaskan pembuangan air besar(yang sangat di takuti oleh ibu yang baru bersalin), mengelakkan bentan dan demam urat, mengelakkan sakit2 badan, dan memastikan badan sentiasa cergas dan bertenaga. Belum cerita tentang Krim Herbanika Barut, Minyak Herbanika, Uncang Cuci, Lulur dan Akar Herbanika. Ada saya ceritakan fungsi setiap item ni di sini :)

Badan ibu yang baru melahirkan  ni, sejuk sebenarnya. kalau berjalan memijak lantai tanpa memakai stokin atau selipar, terasa sejuk sampai ke tulang. Masa berpantang anak pertama, tak rasa lagi, dah masuk berpantang anak ke 3,  sangat ketara rasanya. Jadinya, Set Bersalin NR ni memang sesuai untuk ibu dalam pantang. Memanaskan badan. Yang mana, saya rasakan panas itu lebih menenangkan berbanding sejuk. Pelikkan orang dalam pantang ni. Kebiasannya, persekitaran sejuk yang menjadi pilihan.  

Kebelakangan ni ramai ibu yang menyuarakan rasa risau sekiranya Set Bersalin NR ni tidak dapat di gunakan sekiranya anak mengalami Jaundice atau kuning. Ini jawapan saya. Sekiranya baby kuning, semua makanan yang bersifat panas ni, tak di galakkan oleh Doktor. Semua jenis  Set Bersalin yang bersifat herba tak boleh di makan. Termasuk perencah masakan iaitu halia, lada hitam dan lada putih. whoa...o_0

Tetapi, ada juga ibu yang tidak biasa memakan herba, jadi kepanasan itu menjadi sesuatu yang janggal dan tidak menyelesakan. Mereka lebih selesa memakai baju sejuk, berselimut dan memakai stokin berbanding memakan herba yang memanaskan. Sebab itulah, saya tidak pernah memaksa atau menekankan kepada semua ibu untuk memakan Set Bersalin NR. Bergantung kepada ibu itu set bersalin yang bagaimanakah yang di perlukan.

Antara testimoni berkenaan Set Bersalin NR sepanjang 3 tahun saya menjual,

" Saya perlu menjaga suami yang sakit(tidak boleh berjalan) semasa waktu berpantang. Tiada siapa yang boleh di harapkan untuk menjaga suami melainkan saya. Alhamdulillah, saya TIDAK BENTAN langsung. Malah, saya berasa cergas dan sihat. Tidak sakit2 kepala sepanjang berpantang. Kepala dan badan terasa lebih ringan. Memang Set Bersalin NR ni berbeza dari set bersalin yang saya beli semasa berpantang anak pertama dan ke dua"

" Darah nifas keluar dengan lancar setiap kali saya menyapu Minyak Herbanika+Krim Herbanika Barut  "

" Berat badan kembali ke berat badan asal sebelum mengandung dengan cepat dan susu badan pun banyak"

No comments:

Post a Comment